Del *Blocomentari al *Postcomentari

Berga

Després de pensar-hi una mica, procedeixo a realitzar una rectificació terminològica necessària… La mateixa idea amb un nou collar.
Fa ja molt de temps que vaig decidir anomenar *blocomentaris els meus comentaris deixats en d’altres blogs que considerava prou vàlids per incloure’ls també en el meu blog com a “posts” especials.
L’ idea era tan senzilla com pràctica: calia no perdre cap bocí escriptòric i agrupar en un mateix blog taqmbé tots els escrits blogosfèrics exògens, bé fos com a “blocomentaris” o bé com a enllaços.

Passat el temps, em vaig adonar que el palabro triat , “blocomentari”, no era el més adequat, perquè la part inicial portava fàcilment a malentesos.
No em vaig atrevir a escriure *blogcomentari, perquè em semblava fora de lloc. Jo volia una paraula nova per a una funció nova, encara inexistent en el món dels blogs. Triant *blocomentari, algú podria pensar  que jo m’havia passat al bàndol dels “bloCaires” ! I no, no era això. Vaig començar sent, sóc i probablement seguiré sent bloGaire tot i no ser terminològicament fonamentalista.

Ha passat el temps i -mai no és tard per rectificar- ara m’he decidit a canviar el terme: el comentari deixat en un blog d’altri i considerat prou vàlid per a ser reproduit en el meu blog com a part de la meva contribució blogosfèrica (catosfèrica, hispanosfèrica, francosfèrica o anglosaxoesfèrica) es dirà a partir d’ara *postcomentari (neologisme © del Sani).
No n’hi ha per llençar coets a l’aire, ja ho sé, no és cap meravella,  però millora bastant el palabro primigeni, o així m’ho sembla. I fins que no trobi res millor, així es quedarà.

Sóc conscient que, com em va passar amb el terme *blocomentari, la meva nova invenció terminològica pot tornar a ser una victòria pírrica, a les que estic molt acostumat😉

Jo pensava que algun servei de blogs oferiria, tard o d’hora, una opció consistent a afegir en alguna secció o subsecció del propi blog qualsevol comentari deixat en un blog forani. Erreur !
Potser sortiria massa car o potser crearia massa complicacions tècniques afegides…
No sé com podria anar però intueixo que algú desenvoluparà d’una manera o altra aquesta idea com a part de l’evolució “previsible” dels blogs. Mentrestant ens haurem de conformar en copienganxar els comentaris deixats en d’altres bogs en el nostre blog també.

Tal com escrivíem en algun lloc, amb els postcomentaris gairebé tot són aventantges i hi ha pocs molt pocs inconvenients:
Per una part ens permeten de fer “obra completa”, perfectament endreçada, i per altra, ens permeten de reprendre els comentaris ja fets, de manera que els podem editar a la nostra conveniència eliminant, afegint o matisant o rectificant el que vulguem. 

L’únic petit inconvenient, per trobar-ne algun, és que per entendre el perquè del nostre postcomentari en el nostre blog, cal llegir primer el post aliè que el provoca!  

Com queda clar, crec, amb els postcomentaris, a rendibilitat bloguística és màxima.  QEP.    (Que era el que preteneíem demostrar)  ;-9

..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Definició per a la Vikipèdia i/o el TERMCAT i/o els diccionaris etimològics ;-9

Postcomentari: escrit que reprodueix en el blog propi  un comentari  relatiu a un post d’un blog aliè. Aquest comentari pot ser reproduit  també en aquell blog que el provoca, però no necessàriament.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

7 thoughts on “Del *Blocomentari al *Postcomentari

  1. Retroenllaç: Postcomentari al post “La determinació del gens” al blog “Un tel als ulls”. « Baudelairianismes

  2. Gràcies noi ! Mira, va venir després de pensar-hi una mica… no em va sortir res més “intel·ligent” ;-9
    La idea és bona. Res de deixar comentaris escampats per aquest móns dels déus sense posar-los també al nostre blog “per tal d’aplegar tot el que escrivim”
    valgui el poc que valgui…
    Suposo que un dia (això encara es pot inventar) els blogs podran incloure aquesta funció Suposo que no costaria
    gaire d’implementar-ho ara mateix… Poerò potser això crearia distorsions importants i molta redundància i suposo també que això a ells no els interessa
    gens ni mica. Però m’interssa a mi !!! I voilà !
    Cuida’t

  3. Retroenllaç: Postcomentari al blog Nauscopio Scipiorum. Post “Lárguese o gobierne, señor Rajoy III (…)” « Baudelairianismes

  4. Retroenllaç: *Postcomentari al blog Mediterrani continental. Post “Conducta adequada en el 2.0″. « Baudelairianismes

  5. Retroenllaç: Postcomentari al post “L´única sortida” del blog Entrellum. « Baudelairianismes

  6. Retroenllaç: Postcomentari al post Poètica (Gabriel Ferrater) « Baudelairianismes

Els comentaris estan tancats.