Publicitat o alfabetització?

L’edició digital del The Boston Globe, en la seva capçalera del dia d’avui diumenge 6 de juny inclou el que sembla ser un anunci publicitari amb una pregunta que equival a tota una campanya d’alfabetització dels seus lectors, residents, nogensmensys, que a l‘Estat de Massachusetts, on es troben algunes de les més prestigioses universitats nordamericanes.

La pregunta és  “¿Cuál  es la capital de España? ”   I  perquè els lectors no hagin de patir massa només proposen tres opcions:    a. Madrid,   b. Barcelona    c.  Granada.

¿Us imagineu el terrible grau de dificultat que hauria suposat que hi haguessin inclòs  dues opcions més com:  d.   Sevilla  i     e. Cap de les anteriors?

Ho hauria endevinat algú?

No descarto escriure’ls un mel per preguntar si és una iniciativa pròpia del diari, amb finalitats alfabetitzadores, o  si es tracta d’una campanya publicitària de promoció d’Espanya pagada per algun dels incontables i insondables gabinets malbaratadors de fons del Estat amb càrrec al pressupost d’algun Ministeri com el de Asuntos exteriores, Fomento o Educación y Ciencia.

I es que si no es tractés d’un acudit graciós, d’humor caspós o negre ideada pel Boston Globe per mirar de fer somriure els lectors,  si es tractés d’una campanya publicitària… fóra una ineptitud i/o un delicte… i no faria més que demostrar , un cop més, que estem en temps culturalment convulsos i perillosos i que, per això també,  econòmicament, som on som.