Idees contra la crisi: 21 + 1 propostes de Marc Garrigasait

El títol del post de Marc Garrigasait al seu blog  InvestorsConuntrum.com és

Propuestas de medidas para salir de la crisis económica actual

i, com llegireu,  aporta 21 + 1 mesures o propostes força concretes per on començar a lluitar seriosamnt contra la crisi econòmica.

En el meu comentari al seu post,  que reprenc aquí, deia que em comprometo a  fer arribar aquestes idees a alguns dels meus amics i coneguts, demanan-los, demanan-vos que mireu de ser creatius vosaltres també i comenteu aquestes 22 propostes en el sentit que millor us sembli, però sempre des d’un punt de vista positiu, que aporti dades o matèria de reflexió al debat ara orbert. En què ens afecten alguns dels 21 punts presentats?

Jo no dubto que ben aviat, justament per la gravetat de la crisi, caldrà també proposar un seguit de mesures no estrictament econòmiques sinó de caràcter moral que vagin en el sentit de la necessària regeneració moral i ètica que necessita el país sencer.

Aquest és justament el sentit que té la proposta 22, que en Marc Garrigasait no numera, però que és una proposta a tots els efectes. El fet de demanar que la televisió pública emeti en horai de “màxima audiència” un video que reprodueix una conferència del professor Fuentes Quintana l’any 1977 demostra ben  clarament que també en Marc entén quina ha de ser la funció de la televisió en aquesta regeneració moral i ètica del país.

Per ami, la proposta 23 fóra crear un equivalent al jurament hipocràtic del metges per als professional de la publicitat. Un jurament que els impedís de mentir i enganyar als ciutadans com a consumidors a través de missatges que porten implícit el menspreu del bon gust i la raó.

___________________________

PS

La informació sobre aquest post de Marc  Garrigasait prové de  Maty  Nauscopio Scipiorum, en un comentari inclòs en el blog de J.P.Quiñonero Una temporada en el Infierno

maty, junio 6, 2010 – 7:31 pm
investorsconundrum.com
Propuestas de medidas para salir de la crisis económica actual

______________________________________________

2 thoughts on “Idees contra la crisi: 21 + 1 propostes de Marc Garrigasait

  1. Interessants propostes. Ara bé, crec que, com tantes altres iniciatives, convenceran els convençuts i no generaran debat ja que fa temps que no generem debats seriosos més enllà d’àmbits minoritaris. Em temo que encara que passessin la conferència, la majoria de la gent canviaria de canal o es posaria un dvd. La realitat és la que és, no només és problema del ‘govern’, que té la gran culpa, sinó també de les petites culpes de cadascú, hem generat una societat d’aspirants a nou rics molt endormiscada, amb corrupteles de baix a dalt, i que es conforma repetint uns quants eslògans per quedar bé. Ja veus que sóc pessimista o optimista ben informada. De fet, de ben informats no n’estem pas…

  2. Sí, sí, això ha estat així fins ara, però em temo que amb la crisi, per poc temps que es perllongui, les coses canviaran i la gent tothom ens haurem de posar el xip que cal, que és el de les coses serioses. Potser s’acabarà una mica l’estupidesa ambient i bufaran aires més sans per a una societat més consistent.
    Ja saps que jo sóc una mica més optimista que tu , i també sóc persona informada, o ho intento !… el que passa és que si no cregués que les coses poden millorar una mica em deprimiria completament i em posaria malalt. Prefereixo seguir els meus impulsos reflexos i viure una mica autoenganyat, és el meu estat natural i m’hi sento millor. Després ve la realitat crua i descarnada , però després de constattar, torno a pensar que podrem millorar… i així “miliendo café” …passen els dies i anem empenyent…

    Per quan una trobada a Vilanova, noia ? Mira que estem força ben comunicats, eh? Mira’t l’agenda i digues quan t’aniria bé…

Els comentaris estan tancats.