Acte d’homentage a Joan Vinyoli, divendres 11 de juny, a Sitges

El divendres 11 de juny, tingué lloc a Sitges, a l’espai cultural Stämpfli, la presentació del llibre de Josep Solà Bohigas La Bastida dels somnis. Vida i obra de Joan Vinyoli.

Ens hi havíen convidat els amics Damià i Vinyet, i des d’aquí els agraeixo infinitament que pensessin en nosaltres perquè aquest acte va ser per a mi un broll d’emoció i d’inspiració literàries, i tal com diu en William Zinsser, en una frase afortunada:  “una prova més de l’axioma que una cosa porta a una altra”…

Vinyet Panyella, Pep Solà, Quim Curbet

Pep Solà. La Bastida dels somnis. Vida i obra de Joan Vinyoli

L’acte, màgníficament organitzat, va constar de la visualitació d’una presentació audiovisual que incloïa diverses fotos del poeta i una cançó de Ma del Mar Bonet, versió musicada d’un dels seus poemes.

Seguidament, Vinyet Panyella i l’editor Quim Curbet, de l’editorial  CCG,  van precedir la presentació del llibre per part de l’autor, en Pep Solà Bohigas.

La tercera part de l’acte consistí en un recital poètic a càrrec d’un grup d’escriptors i poetes assitents a l’acte. Cadascú d’ells i elles van llegir els dos poemes de Joan Vinyoli que havien triat prèviament.

Fou així com em vaig proposar d’endinsar-me en la poesia de Vinyoli ben aviat. I des de dilluns passat que tinc a les mans l’exemplar de l’obra completa de Joan Vinyoli, editat per Edicions 62, mentre espero que l’amic Damià, tal com vam quedar,  em passi el seu La Bastida dels somnis un dia d’aquests. Que no tremolin els editors, que seguirem comprant llibres. I aquest, m’abelleix tenir-lo en propietat per parlar-li i anotar-lo al meu gust.
M’adono un cop més que mai no és massa tard per descobrir els grans tresors.  I que més val un pèl tard que mai!

El fet que portés la meva càmara fotogràfica i la meva gravadora digital em va permetre de convertir-me circumstancialment aquella tarda en reporter amateur de l’acte.  I justament per això, just en acabar l’acte vaig començar a explicar al Pep, la Vinyet i l’Oriol la meva “teoria” del que cal fer, -en realitat una estratègia d’actuació a escala nacional (sic)-  per crear un gran Fons d’actes culturals de Catalunya (*FONDACULCAT?) i evitar que actes com aquell, i milers d’altres que es fan arreu de Catalunya,  quedin sense guardar-ne còpia i testimoni digital, com un preuat bé cultural que cal crear i preservar  per a les futures generacions de catalans.

_______________________

Enllaços

One thought on “Acte d’homentage a Joan Vinyoli, divendres 11 de juny, a Sitges

  1. Retroenllaç: Tweets that mention Acte d’homentage a Joan Vinyoli a Sitges « Baudelairianismes -- Topsy.com

Els comentaris estan tancats.