Poema: Núvols blancs sobre cel blau (Homenatge a Màrius Torres)

En homenatge a l’obra poètica de Màrius Torres i Pereña, en el centenari del seu naixement a Lleida, el 30 d’agost de 1910.

Núvols blancs sobre cel blau

Estirat sobre l’herba verda,  una tarda d’estiu
càlida diada d’agost, prop d’alts cims de muntanya
M’agrada contemplar l’imponent espectacle del cel

Com al Charles Baudelaire i al Màrius Torres
També a mi em fascinen els núvols blancs
“J’aime les nuages, les nuages qui passent…
là-bas, là-bas, les merveilleux nuages…”

En Màrius en ressalta el poder de contrast
de color, del blanc sobre el blau. S’emmiralla
en el reflex de les ombres dels núvols
sobre les aigües “dels rius, dels llacs i de les mars”
En uns versos flonjos, plens de llum i d’aire

M’agrada resseguir el perfil fugisser i canviant
Dels núvols que s’encavalquen formant figures
Quasi humanes, amb cares, braços i cames
Visibles als ulls de totes les mirades ben pures
Movent-se al ritme lent d’una dansa màgica

Cossos de cotofluix flotant sobre l’oceà blauenc
Tan vius com uns monstres que estiren llurs membres
Fets de potes unglades, amb crestes i cues coriàcies
Goles de drac d’on surten llengües i flames blanques
Criatures màgiques que suaument es desfan en els aires
Animals ben forjats per a nous contes de fades.

Continents de cotofluix en una deriva pangeica
Territoris verges, exhuberants de blancor salvatge
Tan certs com illes gegants eixamplant llurs costes
Allargassant-ne els caps d’una punta a l’altra
Formant miríades de ports, badies i platges
On hi acosten, -els veig-, velers misteriosos i exòtics
Sota el vol d’aus planant entre olimp i nuvolades

.

Sani Girona, agost de 2010

______________________

Enllaços

**************************************************

5 thoughts on “Poema: Núvols blancs sobre cel blau (Homenatge a Màrius Torres)

  1. Muy agradecido por incluir Mi Siglo entre los blogs. Seguiré con interés y atención Baudelairianismes.
    Muy cordialmente.
    JJP

  2. Gracias por tu comentario! Supongo que me permites el tuteo amistoso.
    Bueno el honor es mío por recibir tu visita.
    Lo de tu agradecimiento… De nada! Todo un honor y un placer tener el enlace a mano, aunque por desgracia no pueda seguir todas las excelencias que publicaís tu y JPQ, maestros de referencia…
    Bueno, supongo que con la rentreée retomaré un poco el ritmo escriptórico, pero yo soy muy poca cosa…:-)
    Un saludo amistoso
    Sani

  3. Sani, et vas avançar un dia, però tot compta i tot suma.

    El joc dels núvols és fascinant. Ja de nens juguem a assignar-los figures. Sempre en moviment més o menys perceptible… Qui té temps, en el freturós dia a dia i enmig d’edificis que ens tapen el cel d’observar-ne la seva forma juganera?

    Gràcies per afegir-te a l’homenatge!

  4. T’asseguro que penjar-ho el 29 va ser ben bé que hi ha coses que al cap no rutllen bé del tot. Només que hagués fet una volta pels blogs m’hagués adonat de com anava la cosa. Jo pensava, que com per en Brossa hi havia un blog teu on s’anàvem omplint coses… Ves a saber què vaig imaginar…
    Jo ben content de participar en l’homenatge a un del poetes que més em fa vibrar la corda poètica.
    Felicitats per la teva tasca coordinadoresca, que té molt de mèrit i cal reconèixer-ho com cal!

  5. Avui m’he passejat per la llista de gent que visita el meu blog -cosa que només faig molt de tant en tant- i sense gaire convicció de res. Però he de dir que avui 12 de maig veig que 8 persones sembla ser que han llegir aquest poema… I he de dir que em fa il·lusió saber-ho…
    Potser algú l’ha enviat a algú altre o li ha donat l’adreça… Se’n podria fer tot un conte de les hipòtesis de visites d’un post … Jo em conformo i consolo sabent que les meves paraules hauran poc o molt sorprès -això ho sé segur- algú…

Els comentaris estan tancats.