Espais: Memorial democràtic de la Generalitat

Fa només uns deu dies que vaig descobrir al carrer Pau Claris, baixant a mà dreta,  sota Fontanella i  Urquinaona, l’existència dun espai,  recentment inuagurat (22 de setmebre)  anomenat Memorial democràtic.

Memorial Democràtic. Via Laietana, 69 · 08003 Barcelona
memorialdemocratic@gencat.cat · http://memorialdemocratic.gencat.cat · Tel. 935 519 199 · 935 516 300


Hi vaig entrar i visitar l’exposició permanent. Em vaig interessar per les activitats que s’hi feien. Vaig omplir una fitxa per rebre informació per correu electrònic i vaig pensar que fóra un lloc per recomanar als estudiants de batxillerat del nostre centre, perquè el descobrissin sols, no acompanyats,  i més encara aquest curs en què, com a protesta, el professorat va votar en contra de realitzar sortides extreaescolars i  l’acord es complirà.

Era impossible no  parar-se una estona davant del mural que reprodueix una frase de Montserrat Roig que dóna per fer-ne tota un lema. Em va semblar que calia fer-ne una foto i guardar-la com una cosa força especial.

Ahir vaig rebre una invitació per assistir, el proper dimecres 20 d’octubre,  a la projecció de la pel·lícula  Maria Rosa i a la sessió de cinefòrum animada per Núria Espert que tindrà lloc després de la projecció. Tot un esdeveniment que caldria no perdre’s.

Sóc d’aquells a qui els agrada compatir informació i per això de seguida vaig pensar que podia interessar, com a mínim a l’amiga J*.  M’ha alegrat rebre avui confirmació seva que  sí, que sí que li interessa força, però que no sap si la calipàndria tardoral que ha agafat li permetrà d’assistir-hi.  Encara no he tingut temps de dedicar-me a fons a estudiar les virtuts de les herbes i ja no sóc a temps per arreglar-t’ho, però mira,  ves-hi de tota manera, per molt fotuda que estiguis. A males, xuta’t amb una dosi assenyada de paracetamol, frenadol i  ibuprofeno, agafa un taxi, i ja hi seràs…

Recorda allò que més val penedir-se del que hem fet que no pas del que no vam fer quan tocava.
“Consejos vendo …”  ;o)

Al facebook diria jo  “potser hi aniré”. Aquí, també. Vurem si podrà ser.

__________________________

Enllaços

**************************

2 thoughts on “Espais: Memorial democràtic de la Generalitat

  1. Per poc que pugui hi vull anar, recordo molt bé aquesta peli. Per cert, hi ha una escena que avui pot semblar pintoresca i políticament incorrecte, uns ‘xarnegos’ entren on despatxa Maria Rosa i es volen ‘propassar’ , naturalment són castellans, andalusos crec. Al fons sonen idíl·liques sardanes i ‘ell’ la salva.

  2. Els darrers anys he viscut tan espitat que no he tingut gaires estones per parar màquines i mirar amb calma cap enrere, disfrutar de la memòria del passat. Ja et deia que miraré de ser-hi… i de passada veure’t i potser xerrar una estona…
    Si perdo l’exprés de les 9, cagada pastoret ! Justament l’altra dia pensava que n’havia de fer alguna coseta d’això de l’exprés d eles 9, que és un títol gairebé de “Dimarts de sang”, oi ? ;0)
    Ho dic perquè segurament tindré molt poca estona i si hi sóc hauré de marxar a mig fòrum.

    Per cert, fa dies que no participo en el joc del M* i la Xurri… No per res… sinó perquè no dono per a més… ja els faré un toc.

Els comentaris estan tancats.