Pintura que m’agrada 6/X. Paul Cézanne

Clicant l’enllaç  Zootoon, que havia inclòs a l’apartat de webs de “Creativitat i patafísica”, vaig anar a parar al web de les obres de Paul Cézanne.

Paul Cézanne: Complete works. A l’adreça  http://www.paul-cezanne.org/

Aquest web és una meravella. Tal com promet el títol, inclou les obres completes del pintor, un total de 703  quadres.

Aquesta immensa obra es pot visualitzar de diverses maneres: una opció permet de visionar 24, 48, 64 o 96 imatges per pàgina, una altra opció permet veure-les en ordre alfabètic i una altra segons l’orientació horitzontal o vertical dels quadres.  Una altra opció les presenta en ordre aleatori i una altra les mostra en format de diaporama.  La biogafia de l’artista s’acompanya també d’una selecció d’enllaços que en la seva majoria són d’altres webs i fonts d’informació en anglès! 

Així doncs, a banda de disfrutar-ho del dret i del revés, com que tot està fet només queda una cosa per fer, si se’n tenen ganes: fer  la nostra pròpia selecció, una tasca que ens permetrà de desfer-nos d’aquells quadres que no ens agraden gens ni mica per quedar-nos només amb el bo i millor de l’obra del  gran pintor.

He pensat que triaré  l’opció de 48 quadres per pàgina i  de cada una n’escolliré els 4 o 5 que més m’agradin. Salvaré les imatges i en faré un PowerPoint  personal. No descarto compartir-lo amb la família i els amics, enviant-els-ho com a regalet  d’aniversari o per Nadal. Un regal  bo (artístic, creatiu, intel·ligent?), bonic ( aquí caldria dir “preciós”)  i barat…

__________________

ENLLAÇOS

*******************************************

3 thoughts on “Pintura que m’agrada 6/X. Paul Cézanne

  1. He tardat més del compte a contestar-te, però ho faig ara per dir-te que
    me n’alegro. I justament perqu+e m’has enviat aquest comentari seràs la primera persona a qui enviï el meu PPT Cézanne: vull dir aquell que reae´amb
    els meus 30 o quaranta quadres preferits.

    Queda promès pendent de complir… Oblidava que havia promès que ja no prometria res més mai més ! Ho sento! ;-9

Els comentaris estan tancats.