Le Nothomb nouveau est arrivé : Barbe bleue [et Saturnine]

Com cada any  des de fa vint anys, a finals d’agost,  l’editor Albin Michel treu el nou llibre de l‘Amélie Nothomb. El títol d’enguany és  Barbe Bleue.

© de l'Express

© Emilie Wood/LEXPRESS.fr

Vidéo @ YouTube  : Présentation de Barbe bleue

___________

Aquest any volia passar de seguir-li la pista, per  “castigar-la” per no haver-me contestat una llarga carta que li vaig adreçar després de la seva estada a Barcelona allà pel mes de març passat.  No cal que torni a explicar-ho, perquè està  tot explicat  – i fil per randa- aquí en aquesta sèrie de  posts que vaig escriure sobre el tema.

Però fóra estúpid per part meva, i no aconseguiria pas el meu propòsit de “càstig”. Em temo que no em podré estar de caure a la temptació i llegir el seu llibre. El nom que ha donat a la protagonista de la nova novel·la , Saturnina, m’interpel·la massa com per refusar de llegir i decidir què me’n sembla. I  seguiré esperant  — però ja sense cap gota de desesperança— que es decideixi a contestar-me alguna cosa interessant com un més de tants altres babaus que, com jo, van creure que l’Amélie sempre contestava les cartes…

El nombre d’informacions sobre el nou llibre és extraordinari. Hi ha referències a tots els media francesos i belgues… i és que Amélie Nothomb ha aconseguit crear-se un mite a força de treballar i de ser constant. Publicar un llibre cada any a finals d’agost per fer-lo coïncidir amb la famosa rentrée literària francesa on apareixen més de 400 nous llibres té el seu mèrit.

Mèrit que es transforma segurament en gelosia i malestar a la pell d’autors i d’editors, cansats de veure com la “noia del barret” atreu tots els focus, totes les càmeres, un munt de crítits i miríades de lectors…

..

**************************************

Enllaços

**************************************

4 thoughts on “Le Nothomb nouveau est arrivé : Barbe bleue [et Saturnine]

  1. Així que el tinguin al FNAC, el llegiré. Però prefereixo no saber de què va, que em sorprengui.

  2. Toi, c’est presque obligatoire, car son “style” t’attrappera et tu auras l’impression que tu peux faire aussi bine qu’elle ou même mieux… Qu’il suffit de …
    ici pètite liste de trucs nothombiens qui se répètent à chaque nouveau roman depuis 1992.

    Aurais-tu jamais imaginé un protagoniste s’appellant Saturnine ?
    Jamais au grand jamais, n’est-ce pas ?
    Voilà, ça fait déjà partie de l’univers nothombien.

    Mon bon ami A* m’a offert les trois ou quatre romans qui manquaient à ma collection. Si tu veux essayer en français
    on fera un contrat-engagement de retour du livre après lecture, promis-juré, (afin d’éviter que tu n’en déchires ou n’en brûles aucun…)
    ou que, dans le sens contraire, ayant bien apprécié, que tu décides de ne plus me les rendre !!! ;-9

    Tu m’en diras quelque chose…

    ________________

  3. Et sorprendrà segur. N’estic segur. El que no et puc garantir és que t’agradi. Acostuma a nodeixar ningú indiferent. O t’agrada batant o molt o no t’agrada gens ni mica.
    Ja em diràs.
    I en podrem parlar quan vulguis…

Els comentaris estan tancats.