Mantenir viu el blog. 29/30. Comentar una pel·lícula o seqüència de pel·licula.

Estratègies escriptòriques per mantenir viu el blog. 

Mantenir viu el blog. 29/30. Comentar  una pel·lícula  —o seqüència de pel·lícula— que haguem vist recentment al cinema o a casa.

Gairebé totes les grans cadenes de televisió ofereixen vàries pel·lícules cada setmana.  La premsa acostuma a llençar un o dos cops l’any una col·lecció temàtica de cinema a baix preu  i  cadascú té a casa una col·lecció petita o gran de pel·lícules que abasten totes les èpoques i tots els gèneres.

Se m’acut doncs que una possible estratègia per mantenir viu el blog consisteix a transformar-nos en pseudocrítics de cinema per una estona i comentar o bé tota una pel·lícula sencera o bé una seqüència especial que ens hagi interessat especialment.

En pocs dies m’he sentit atacat per les dues  primeres pel·lícules de la saga de Jason Bourne, però reconec que m’he deixat portar per l’embranzida sense presentar-hi cap resistència.

El País proposava fa unes setmanes, per només dos o tres euros suplementaris, el DVD de  la primera pel·lícula de la saga:  The Bourne Identity, en castellà  El caso Bourne. Rodada el 2002.
Ahir al vespre, TV1  proposava  la segona pel·lícula:  The Bourne Supremacy, en castellà  El mito de Bourne. Rodada el 2004. I me la vaig mirar!

Sóc un entusiasta de pel·lícules d’espionatge, d’intriga, i d’acció. Qualsevol thriller i qualsewvol drama m’interessa poc o molt.  La saga Bourne és doncs un tipus de pel·lícula que m’agrada.  En alguns aspectes em recorda la Saga de “James Bond, l’agent 007  —que enguany celebra cinquantrenari!
Bourne també ens passeja per grans capitals del món, ens proposa immenses dosis de persecucions a peu i en cotxe, de lluites cos a cos i d’accions arriscades que són l’equivalent d’una “queste” perpètua en busca de la pròpia identitat i de la veritat.  No és estrany doncs que el protagonista aconsegueixi la màxima empatia per part de l’espectador ni que, per tant, la saga ja comptri amb quatre títols: el darrer estrenat aquest setembre passat.

He vist les dues primeres pe·lícules  i m’han quedat ganes per veure els altres dues.

..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Enllaços

..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *